2011年7月14日木曜日

Life is Funny !! 




I would like to start this blog with English. Nice to meet you reader, I am Japanese and an English learner. If I make a mistake in my blog, please correct it.  :-)  I love to try to new things but I don't know yet how I will keep this blog.  This is my English blog! ha ha ha...
 
英語のブログをみなさんにシェアーしたいと思います。読者のみなさま、はじめまして。
私は日本人の英語学習者です。もしこのブログで間違いがありましたら、(文法など)なおしてくださいね。新しいことに挑戦することって大好き♡…でもこのブログもいつまで続くやらわかりません。だって英語のブログなもんでして…(^_^;)へへへ

Yesterday when I went to ESL class (English cafe), my English Teacher Cathy gave me some advice. Then I decided to start this blog in English. I am so happy about this idea. My blog's title is about my experience because I make a lot of mistakes in my American life.  


 昨日、イングリッシュカフェという英語教室へ行った時にキャッシ―先生がいろいろとアドバイスをして下さいました。そのときに私はこのブログをはじめることに決めました。なんだかんだいって幸せ者ですよ、あちきは。このブログのタイトルは私の経験といいましょうか…いままでのアメリカでのおはずかしい経験を自分で笑い飛ばそうというものです。(意訳しすぎた!ごめんちゃい。)






Today's pick up word of wisdom.
― Life is either a daring adventure or nothing.  -Helen Keller
今日の良い言葉
―人生とは大胆なる冒険か無のどちらかである。 ヘレン・ケラー



0 件のコメント:

コメントを投稿