2011年8月5日金曜日

You are not late for getting education. He was 84 years old!



教育を受けるのに年齢なんて関係なし!彼は84歳でした!


I got an email from my friend, Mr.Futai. He is a professional movie writer in Japan. He wrote about movie “The First Grader”. That picture is on now in Japan. I did not know about this movie. 
お友達の二井さんからメールをいただきました。彼は日本でプロの映画ライターです。日本で上映中の「おじいさんと草原の小学校」についてコラムを書いたらしいです。いやあ、私、この映画知りませんでした!

This is the true story about an 84 years old guy who got education from a elementary school. He went through with his right to go to school for the first time to get the education he could never afford. 
この映画は84歳で小学校から教育を受けた人の実話です。決して余裕で教育を受けられたわけでもなく、おじいさんは初めての教育を受けるために難儀しますが、とうとう権利を認めさせてやりぬいた人です。

When I saw that trailer I think about education. If you was child, you didn’t have to think about education, because you have natural right that get education. Same time maybe you didn’t want to study. You just wanted to play...me too!!
この映画のトレーラーを見た時、教育について考えさせられました。もし子供の時だったら教育についてなんて考えなかったし教育を受けるなんて当たり前の権利だと思っていたから、結構、ふまじめにかまえてて、勉強なんてしたくない、遊びたい!なんてかんじでしょ、わたしも然りです!!

I couldn’t realize about education is very important for whole my life. 
でもねそれって自分の人生において教育ってとても大事なことなんだってこと気付いていなかっただけ。

Now I wanted to study a lot when I was teenager. My parents didn’t have enough money so I couldn't go to University. I went to vocational school after high school and then I had to work soon for my parents.
今じゃ、青春時代にもっと勉強したかったなあと反省。まあ私は親も大変な時期で大学へ行かせてくれるお金なかったし、専門学校行って(行きながら)仕事して、親の負担をかけないようにしてた。←それはそれでいい経験でした!


And right now I think, I am not too late for studying. I will try to study again and again.   I hope my daughter realizes about her chance. She can study hard because she has time and good environment.  Life is like studying!! 
そして現在、勉強するのに遅すぎるってことはないんだと思うのです。わたしゃーやるでー何度も何度も勉強じゃー!
願わくば、我が娘も自分のチャンスにはやいとこ気付いて、めっちゃ勉強してほしい。むすめーお前さんは時間と良い環境に恵まれているんだからなぁ!人生まさしく勉強です!!(今回も意訳しすぎ!(^_^;))

Today's pick up word :
- To me, liberaty means going to school and learning. I want to learn more and more. 
                                                        Kimani Ng'ang'a Maruge  
今日の良いお言葉:
-わたしにとって自由とは学校へ行って学ぶこと。わたしはもっともっと学びたい! 
                      キマニ・マルゲ(映画のモデルになったおじいさん)
 
二井さんのこの映画のコラム 「学び!とシネマ」を読んでみてね!   

0 件のコメント:

コメントを投稿